söndag 2 augusti 2009

Räkenskapens dag

Jag trodde att jag skulle ha en hel drös färdiga projekt när juli var slut. Det började väldigt bra med Kai-Mei och aprilsockorna, så månadens två obligatoriska är slutförda. Efter ett tag började jag, min vana trogen, att starta upp en massa nya projekt. De flesta blev inte klara. Ett som blev är Bazan. Jag var dock snål och tänkte att tre hundragramshärvor lät väldigt mycket. Jag använde två, så nu kommer jag knappt i den och när jag väl gjort det är jag fast!


Några av de påbörjade projekten (en Laminaria och en Giselle från stitchdiva) hade jag otur (läs var slarvig) med. Jag startade dem utan att ha tillräckligt med garn och nu får jag förmodligen vänta till hösten innan jag kan skaffa nytt. Ett annat nystartat projekt är stickameras julisockar Polly Jean. Den ena sockan är klar (inte så illa). Jag har dock dåligt samvete över mina Lakesides, eftersom jag fortfarande inte börjat med nummer två.




Jag har också påbörjat en Simple Knitted Bodice från stitchdiva, som faktiskt nästan är klar. (Jag behöver lite mer garn bara. Shhh, jag vet, men det finns hos Fröken garn.) Jag stickar den i Debbie bliss cashmerino aran (färgen är mycket mörkare irl, mer vinröd) och sätter själv på pärlor efterhand (originalgarnet är med pärlor). Jag älskar tekniken att sätta på pärlor med virknål! Det är så enkelt!

Utöver allt detta startade jag också upp ett eget projekt. Det är en liten kofta med...sjalkrage heter det nog inte, nej, men jag vet inte vad jag ska kalla det annars. Jag stickar i ett underbart ekologiskt bomullsgarn som finns hos Fröken garn. Stickningen är inspirerad av en kofta som en av mina vänner hade på sig för några veckor sedan (det är du Koola K!) Jag stickar ur huvudet och är så himla nöjd med mig själv (och garnet!)

1 kommentar:

Annas garndrömmar sa...

Fiiina saker :) Jag blev själv riktigt sugen på att sticka simple knitted bodice, den är ju ursnygg!