måndag 17 augusti 2009

Framsteg

Nu har jag tvångsstickat lite mer på mina Lakeside och har lyckats börja på foten på nummer två. Förhoppningen är att de ska vara klara i slutet av månaden. Jag har också (äntligen!) gjort färdigt första ärmen på min bomullskofta som jag skrev om i förra inlägget. Planen var att den skulle bli klar på stickcafeet i torsdags, men jag hann inte riktigt. Jag har naturligtvis varit lite okynnig också och börjat på en Ishbel (som alla andra!) i samma garn som koftan (älskar, älskar, älskar det garnet!) Jag har velat sticka den sjalen länge, men tyckte att häftet (Whimsical little knits) var lite dyrt. När jag slutligen beslutade mig för att köpa bara sjalmönstret såg jag att man kunde ladda ner hela häftet på Ravelry till en mindre peng, vilket jag naturligtvis genast gjorde. När det var klart kunde jag förstås inte låta bli att börja sticka! Jag gjorde hela den släta biten under söndagseftermiddagen och har precis börjat på själva mönsterdelen.

Inga kommentarer: