lördag 7 mars 2009

Jag kunde inte låta bli att börja på sockklubbens marsmönster, fast jag inte ens är färdig med den första februarisockan. Det nya mönstret Nutkin är mycket roligare att sticka och jag har bara lite kvar på den första sockan. På min socka går mönstret i en spiral över hela skaftet och jag såg nu när jag var inne och tittade på mönstret att det inte ska vara så. Jag vet inte riktigt vad jag gjort, är ganska säker på att jag följt mönstret, men det gör inte så mycket. Hade jag inte vetat att jag gjort fel hade jag ju varit nöjd. Sockarna stickar jag i Cherub från Wool in the Woods som jag fick tag i på rea, visserligen 76 kronor för ett 50 grams nystan, så billigt blev det ju inte ändå. Dessutom upptäckte jag att det inte kommer att räcka med ett nystan per socka till mina elefantfötter, så jag blev tvungen att beställa extra. Nåja, garnet är ju också lite tjockare än ett standard strumpgarn.


Inga kommentarer: