fredag 27 februari 2009

Äntligen händer det!


I närheten av där jag bor finns en tantgarnaffär. Där säljs broderikit, mormorsbehåar och knastrigt akrylgarn. Åtminstone var det så förut. På väg till bussen på morgnarna går jag förbi affären och igår morse såg jag en kofta i skyltfönstret, som inte hängt där förut. Jag kände mig relativt säker på att den var stickad i Regias "Kaffe Fasset"garn. Kanske idé att gå in och kolla på väg hem från jobbet. Sagt och gjort. Jag gick in, kollade runt. Utbudet hade absolut förbättrats, även om allt det läbbiga fortfarande fanns kvar. Och mitt ibland pälsgarn och glitterorgier hittade jag en hylla med Regia sockgarn. Det är nu man börjar misstänka att det kanske ändå finns en gud, för där, precis i ögonhöjd står (ja, i den här butiken står garnerna) ett nystan, ett enda sista nystan! i precis samma färg som jag behöver för att färdigställa, wait for it...wait for it...sambosockan!!! Jag blev så lycklig att jag är tvungen att börja inlägget med en jättebild av garnet i fråga.

Inga kommentarer: