söndag 8 februari 2009

Laminaria

Nu har jag också gjort det! Börjat på en Laminaria, alltså. Jag har gjort det förut, men tvingats ge upp innan jag kommit någon vart. Nu håller jag på med "stjärn"delen och det går som en dans. Jag hade aldrig trott att jag skulle kunna sticka en sjal efter diagram, men nu verkar det som att det funkar. Garnet är Fleece Artist Woolie Silk, som finns på bild i förra inlägget.


En annan kul grej som hänt i veckan är att jag var hos frisören (ja, frisyren blev bra. Hon är bäst!) och att hon då fick syn på min halskrage, som jag stickat för hundra år sedan. Den föll henne i smaken, så hon ville att jag skulle sticka en till henne. Det är första gången någon utanför familjen/vänkretsen velat ha något, så det känns kanon. Att jag sedan får sticka något utan att behöva betala för garnet är ju bara helt fantastiskt!

Nu har jag en bild på min färdiga "Dahlia". Det är mamma som poserar. Jag kommer dock att behålla den själv. (Hon tyckte dessutom att den var lite väl urringad).

Inga kommentarer: