söndag 22 mars 2009

Virkkurs

Var på virkkurs hos Fröken garn i torsdags. Jag har försökt virka tidigare, men det har inte gått så bra, varför jag passade på att gå när det nu anordnades en kväll för nybörjare. Det visade sig att vi bara var fyra deltagare och att alla var bekanta från stickcaféet. Med anledning av detta passade jag på att ställa alla riktigt dumma frågor som jag kunde komma på och jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Det känns som att jag fått kläm på det mesta som tidigare gav mig problem. Provlapparna till vänster är resultatet av kvällens ansträngningar.

Nu har jag äntligen börjat sticka på den andra Nutkinsockan. Jag hade tänkt att den skulle bli färdig i mars, men med tanke på att det bara är en vecka kvar så kanske det blir svårt. Jag skall åtminstone försöka.

Inga kommentarer: