söndag 11 oktober 2009

Hollywood week

För mig blev det inte någon vecka. Jag har haft en dålig period och inte stickat på ett tag. Inte heller har jag hållit koll på min mail, så först i torsdags upptäckte jag att jag blivit utmanad. När nu startskottet snart ska gå har jag panikartat letat runt på Ravelry samt i min stash efter något som kan bli ett färgsprakande projekt. Jag har ju vänt och vridit på den här utmaningen, som verkligen inte är min kopp te (precis som det ska vara!). Nu har jag landat i att det kommer att bli något lite enklare som jag har möjlighet att slutföra, snarare än ett imponerande monsterprojekt som hamnar i ufolådan. Efter moget övervägande har jag valt att sticka Eunny Jangs Endpaper mitts som jag varit sugen på ett tag, men inte vågat ge mig på. Jag stickar i två olika garner (också lite skrämmande). Det blir Rowan 4ply soft i en mörkt lila/vinröd färg tillsammans med Colinette Jitterbug i "Elephant´s dream" som är en blågrön nyans (lite av mig måste ju få vara med!). Min hiphopkaraktär trogen har jag inte full koll på var det senare nystanet befinner sig, men det bör vara åtgärdat tills att startskottet går ikväll. Mer i linje med min hiphoppersonlighet har jag tagit hela projektet med ro och varit lite halvslarvig. Nu noterar jag att mina medtävlare är väldigt ambitiösa och det är ju kul, men min blog är inte riktig i klass med vad den borde vara. Så nu ber jag om hjälp. Finns det någon underbar människa som vet hur man länkar i text till t ex ett mönster, garn etc och skulle vilja skriva en kommentar om det? Jag vore evigt tacksam! Dessutom har jag under varje inlägg lyckats få texten "länkar till detta inlägg". Det har jag förtvivlat försökt få bort, utan att lyckas. Nå, nu är det dags för mig att lägga baggybrallorna på hyllan och tränga mig i min nya färgsprakande broadwaytrikå.

4 kommentarer:

miastick sa...

Jag vet inte hur man får bort det där under texten, men om du vill länka i ditt inlägg gör du såhär:
Skriv texten. Markera det du vill ska bli en länk. Klicka på "jordgloben med glasögon" i fältet där du också kan lägga till bilder och ändra textfärg etc. Då kommer en ruta upp-poppande, där du skriver http-adressen till det du vill länka till. Klart!
Lycka till, jag vill också göra Endpaper mitts, de är så snygga!

Stickeri sa...

Den där texten längst ner, det hittade jag faktiskt av en händelse igår, tror jag. Under anpassa blog, inställningar, så finns det ett antal saker man kan sätta på ja eller nej. Där finns en som handlar om att låta andra länka enklare. Kolla om den står på ja och ändra i såna fall till nej. Min står på nej, och jag har ingen sån text nämligen.

The Willow Fairy sa...

Såg att du redan fått hjälp med länkandet. Låter som att du skulle behöva ta ett par djupa andetag. Lugn och fin, ingen panik, "tävlingen" pågår till nyår och man behöver inet bli färdig, bara ta sig an utmaningen på ett kreativt sätt.

Prinsessan Trasselsudd sa...

Tack så mycket för hjälpen!