fredag 24 april 2009

Garn och choklad


Mitt garn & chokladpaket kom i fredags, men jag orkade inte blogga i helgen, eftersom jag spenderat den på akuten med en misstänkt blindtarmsinflammation. Jag kom ut igen utan operation, men vet fortfarande inte vad som fattats mig. Tillbaka till paketet. Jag glömde bort att inte äta upp chokladen innan jag tog fotot (läs: gott!!!), därav den halvtomma påsen. Garnet är Austermann step, väldigt skönt att ta på och helt rätt i färgen (det är lite mer grönt i än vad som syns på bilden). Tack, tack!

På stickcaféet igår fick jag beröm för det ihärdiga arbetet med Thermal. Hårt jobb lönar sig ibland!

För ett tag sedan började jag på aprilsockan i underbara Fleece Artist merino 2/6. Jag hade några nystan Amethyst liggande efter ett tidigare projekt. Ganska snabbt märkte jag att sockan blev för stor, så nu har jag bytt garn och stickar i minst lika underbara Lorna´s Laces Shepherd sock, som bara har legat och väntat på att få bli något. Detta garn är ett av få som ser lika härligt ut uppstickat som det gör på härvan. Hurra! Bild kommer senare (när kameran behagar fungera).

1 kommentar:

Anna sa...

Misstänkt blindtarmsinflammation? Jag trodde att jag råkat ut för detsamma för ca ett år sen då jag hade riktigt ont i högra sidan av magen. Visade sig vara en (för mig) ovanligt smärtsam ägglossning. Pinsamt värre när det konstaterades att det var något så vanligt och ofarligt...

Hoppas du slipper ha ont!