onsdag 20 maj 2009

Första majprojektet klart!

Kom precis hem från stickkväll hos Fröken Garn. Jag fick med mig två nystan Araucania Ranco i en härlig blågrön färg. De ska bli knästrumpor har jag tänkt. Thermal fick inte följa med i kväll till mångas förvåning. I helgen gjorde jag färdigt mitt första projekt för maj månad (än finns det hopp). Det är en vårsjal i Fleece Artist merino 2/6. Kanten var väldigt dryg att göra, men jag gav mig inte. Det tog hela söndagen. Någon bild blir det inte då sambon haft fräckheten att dra till Sarajevo och ta kameran med sig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det verkar gå en knästrumpsbacill bland oss. Både jag och den andra Annan har planer på knästrumpor... :)

Prinsessan Trasselsudd sa...

Ja, det är ju så trevligt med knästrumpor. Man får chansen att verkligen visa upp det där mönstret man jobbat med.