söndag 23 november 2008

Sambosockan



Just nu håller jag på med ett av världens tråkigaste projekt - sambosockan (man behöver förstås inte vara sambo, men pojkvänssockan låter inget vidare!). Socka nummer ett (vilken man sällan kommer förbi) har varit färdig i ca ett år och nummer två är fortfarande bara ett skaft. Jag har dock bestämt mig för att han ska få dem i julklapp. Stackarn har för längesen slutat tjata om att jag ska göra färdigt. Han har säkert till och med glömt att sockan existerar, vilket gör det till en ännu bättre julklapp. På tal om julklappar är jag i full gång. Såg ett garn (grått tweedgarn) hos Fröken Garn i torsdags (stickcafé) som kommer att passa perfekt till benvärmarna jag ska sticka till pappa. Jag började på en mössa till mamma, eller rättare sagt blev nästan färdig, men misstänkte att jag gjort den för liten. Hon fick prova och voilá, den var för liten! Så nu har jag repat upp eländet och är inte jättesugen på att börja om.

Inga kommentarer: